Snapchat går nye veier for å tjene penger på sine over 100 millioner daglige brukere.
Tidligere i år ble det klart at selskapet, som ble verdsatt til 60 milliarder kroner i fjor, tar 750.000 dollar (rundt 6,6 millioner kroner) per dag for annonser på tjenesten.
LES OGSÅ:Snapchat tjener rått på annonser som forsvinner
Nå lanserer selskapet nok en inntektsstrategi til glede for sine mange investorer.
Fremover kan kjente merkevarer betale 750.000 dollar for å bli en del av den nye linse-funksjonen til Snapchat, ifølge Financial Times.
Prisen skal bli rundt halvparten på dager som ikke blir betegnet som toppdager i USA, som Halloween og amerikanerens Black Friday, hvor det «snappes» mer enn på vanlige hverdager.
Hollywood tar Snapchat-grep
Gjennom linse- og selfie-funksjonen kan Snapchat-brukere allerede animere ansiktet sitt med regnbuer, hjerteøyne og gjøre om ansiktet sitt til en gammel mann.
Financial Times skriver at Snapchat allerede skal ha nådd kontraktsmålet på 100 millioner dollar for den nye annonsetjenesten, og store Hollywood-selskaper skal være de første til å spre merkevarene på ansiktene til Snapchat-brukere verden over.
LES OGSÅ:Ny rapport om medievanene til Milliennials
Snapchat bekrefter at den nye annonsetjenesten snart skal integreres i mobilappen, men ønsker ikke å kommentere økonomien i nysatsingen.
– Sponsete «linser» lar Snapchat-brukere uttrykke seg og få kontakt med en merkevare på en veldig kreativ og dynamisk måte, sier en talsperson for mobilappen til Financial Times.
Se DNtv: Master i finans og mester i Youtube:
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.