Fra midten av mars vil alle som kjøper billett på Flytoget via telefon tjene opp poeng hos SAS' bonusordning Euro Bonus, skriver Aftenposten. På denne måten vil Flytoget forsøke å skaffe nye passasjerer – og vinne tilbake dem selskapet tapte til NSB i 2015.
– Bonuspoeng vil belønne våre reisende, og dette er et av mange tiltak for å øke vår konkurransekraft og bidra til å ta tilbake passasjerer vi har mistet til NSB. Vi er opptatt av å differensiere vårt tilbud i forhold de andre aktørene, sier Flytoget-direktør Linda Bernander Silseth til avisen.
I fjor mistet Flytoget 200.000 passasjerer sammenlignet med toppåret 2014. Passasjernedgangen var på omtrent 3 prosent, og mange av kundene gikk til NSB i stedet.
Konserndirektør i NSB Persontog, Tom Ingulstad, sier at deres mål ikke er å konkurrere direkte med Flytoget.
– NSBs mål er hele tiden å gjøre tilbudet så attraktivt som mulig for våre reisende. Vi jobber kontinuerlig med å bedre rutetilbudet, og fra 2014 økte vi antall avganger i timen forbi Gardermoen, sier han til Aftenposten.
Les også: – På en måned tjener jeg et sted mellom 50.000 og 130.000
Hun er 31 år, leder og innser at hun er «for gammel» til å henge skikkelig med
Se DNtv: (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.