Dermed ser til ut til at Norwegians lavprissatsing har hatt sin virkning på markedet. Effekten har vært størst fra Flesland og Værnes, viser Norsk Flyprisindeks nummer 53 fra Travelmarket.no.

Norwegian dominerer nå markedet for flyreiser fra Norge til Europa, og samtidig er lavprisflyselskapet på vei til å skape seg en posisjon på det skandinaviske langdistansemarkedet.

- "Norwegian-kuren" virker, slår Travelmarket.no fast.

- Det finnes naturligvis områder hvor Norwegian i fremtiden vil bli presset av utenlandske lavprisselskaper, men det gagner jo bare forbrukerne, som så kan få flybillettene enda billigere, sier administrerende direktør i reisesøkemotoren Travelmarket.no Ole Stouby i en kommentar.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.