Konsernsjef Øyvind Eriksen i Aker Solutions sier at tillit er et sammensatt tema.
Det sier han til TDN Finans under selskapets resultatrapportering onsdag.
På spørsmål om Aker Solutions har et tillitsproblem i kapitalmarkedet, og at aksjen handles med større rabatt på grunn av dette, svarer Eriksen:
-For meg og Aker Solutions starter tillit med åpen og ærlig kommunikasjon om ikke bare solskinnsdagene, men også regnværsdagene. Nå har regnværsdagene gått over til regnværsskurer, og på presentasjonen i dag kvantifiserte vi kvalitetskostnaden i første kvartal til rundt 250 millioner kroner, sett i forhold til 750 millioner i fjor, sier han til TDN Finans, og legger til:
-Jeg personlig er overbevist om at kvalitetsnivået på det vi utfører er bedre i dag enn for noen år siden, og at den positive trenden på kvalitetsavvik og kvalitetskostnader vil fortsette.
Samtidig er Aker Solutions engasjert for løse komplekse oppgaver, og dersom man venter at det kan skje uten utfordringer bør man heller investere i matvarebutikker, sier Eriksen til TDN Finans.
Her vil norske studenter jobbe i 2013
Et historisk mageplask (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.