Det er hjelp å hente hvis du ønsker å bli mer populær på jobben, i hvert fall når det handler om attitude.

Å være glad og positiv er en sikker vinner. Kreativitet og humoristisk sans er også et stort pluss. Til gjengjeld er det ingen som bryr seg om kolleger som baksnakker andre eller smisker med sjefen, skriver Ledarna ifølge epn.dk.

Ifølge en undersøkelse lederorganisasjonen har gjort, er spesielt kvinner populære blant kolleger og sjefer.

Her er 10 måter å bli populær på:

* En positiv holdning til jobben.

* Ta ansvar.

* Vær en god kollega.

* Ha humor.

* Sørg for å levere resultater.

* Gi konstruktiv kritikk.

* Vis omtanke.

* Ros andre.

* Vær punktlig.

* Jobb strukturert.

Og dette er ikke populært på arbeidsplassen: Ansatte med negativ holdning til jobben, som smisker med sjefen, utsetter andre for gruppepress, ikke trekker opp etter seg på toalettet, ikke holder avtaler, kommer for sent - og lukter vondt.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.