Ikke helt sikker på hvordan du bør bruke kreftene i lederjobben din? Væksthus for Ledelse i Danmark har analysert innstillingene til Årets Leder og funnet frem til ti kjennetegn ved en god leder, skriver business.dk.

1. Utvikler medarbeiderne sine.

2. Tar medarbeiderne sine med på råd.

3. Skaper arbeidsglede og har fokus på trivsel.

4. Ser hver enkelt ansatt.

5. Kommuniserer klart og tydelig forventninger, endringer, oppgaver, krav og prioriteringer.

6. Er styrmann, og har gjennomslagskraft for å nå de målene som er satt.

7. Motiverer sine ansatte.

8. Tenker nytt og er åpen for endringer.

9. Snakker så folk forstår deg.

10. Jobber du i offentlig sektor skal du se på innbyggerne som kunder. Deres ønsker og behov står over alt annet.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.