Se og Hør har i flere år slitt med fallende opplagstall.

Opplagstallene for 2015 viser at kjendisbladets tirsdagsutgave hadde et opplagsfall på 8,3 prosent på hovedutgaven og 19,6 prosent på Se og Hør Extra.

Totalt har kjendismagansinet mistet over 20.000 i opplag.

Les også: Klassekampen med rekordvekst

Sjefredaktør Ellen Arnstad i Se og Hør mener kjendis- og underholdningsbladet lever i beste velgående - til tross for den store tilbakegangen.

– Hvert sjette blad som selges i Norge er et Se og Hør. Det er også verdensrekord å komme ut to ganger i uken, sier Arnstad til DN.

– Hvor lenge kommer dere ut to ganger i uken?

– Det har blitt spådd at vi skal legge ned fredagsutgaven i mange år. Men den lever godt fortsatt – og økonomien i disse bladene er god, sier hun.

Hun viser til positiv oppgang i Se og Hørs abbonementsbase, og mener den digitale transformasjonen går fremover.

– Annonsørene gjør det for eksempel godt på våre nettsider, sier hun.

– Er det betalingsvilje for kjendisstoff på nett?

– Det tror jeg ingen kan svare på i dag. Det som er viktig er at vi er attraktive i annonsemarkedet nå, sier hun.

Mens det er Se & Hør, Hjemmet og Donald Duck som går mest tilbake, er det Kamille Puls, Stella og Lev Landlig som har størst fremgang. Av 65 magasiner er det kun 15 som økte sitt opplag fra 2014 til 2015. Kamille Puls går opp 42 prosent, mens Stella og Lev Landlig økte sitt opplag med henholdsvis 26 og 17 prosent.

 

 

 Se bildene fra når Mediebedriftene presenterte opplagstall, lesertall, mediehustall og annonsetall for 2015:

 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.