Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) beregner veksten i det norske reklamemarkedet til -1,7 prosent i år, og markedet ventes å omsette for totalt 18,8 milliarder kroner.

Det fremgår av en melding tirsdag.

«Mediemarkedet er fortsatt hardt rammet av omstillingen fra trykte til digitale medier. Økningen av investeringene i de digitale kanalene på omkring en halv milliard kroner i 2015 veier ikke opp for tapene i de trykte inntektene, og dermed forventes markedet totalt sett å gå tilbake med 1,7 prosent», heter det.

For 2016 venter IRM nå en tilbakegang på 0,4 prosent og totalomsetningen forventes å havne på knapt 18,7 milliarder kroner.

Les også:

Hva er reklamejournalistikk? dnPlus  

Apple-oppdatering utfordrer hardt pressede aviser

Inntektene svikter i Amedia

 

Se DN tv: Hun har aldri fått bedre service med en sur mine

Hun har aldri fått bedre service med en sur mine
00:00
Publisert:
 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.