Hos Norgesgruppen ble lanseringen av små brød en umiddelbar suksess. Kiwi var første kjede til å tilby ferske brød som er rundt to tredjedeler av størrelsen til et vanlig brød.
– Det har vært en suksess over forventning. Vi har fire ulike småbrød og tre av dem ligger på topp-ti-listen vår over mest solgte brød, sier kommunikasjonssjef Kine Søyland i Norgesgruppen.
Det er solgt 1,5 millioner småbrød siden lanseringen i slutten av september. Det betyr i snitt 120.000 små brød i uken. De fire småbrødene utgjør nå i underkant av 15 prosent av brødsalget i Norgesgruppen.
– Fra vår side var det et svar på at folk kaster mye mat. Brødvanene er endret: vi vil helst ha ferskt brød, og spiser sjeldnere brød. Småbrødene er med på å snu en negativ tendens i brødsalget som har vart i mange år, sier Søyland.
Les også:
Venter svakeste lønnsvekst på over 80 år
- Denne situasjonen tilsier dessverre at vi får en ny «prisboost»
Her tar delingsøkonomien helt av
Se DNtv: Slik gjenkjenner du god kvalitetskaffe
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.