«Ups! Kan ikke koble til nettverket», står det når man forsøker å åpne applikasjonen Vipps på smarttelefonen.
Onsdag ettermiddag meldte E24 at DNBs mobilbetalingstjeneste Vipps var nede.
DNB opplyste til E24 at tjenesten hadde vært nede siden klokken 15.10 onsdag ettermiddag og at banken arbeidet med å rette feilen.
I 18-tiden bekreftet kommunikasjonsrådgiver Marit Giske i DNB til DN at tjenesten fortsatt var nede.
– Vi håper at den skal komme opp igjen ganske snart, sa Giske.
Hun hadde ikke informasjon om hva feilen skyldes.
– Inntil vi er oppe og går må vi bare beklage til dem som forsøker å bruke tjenesten, uttalte hun.
Vipps har rundt 1,9 millioner bruker, ifølge DNBs egne opplysninger.
Klokken 12.50 torsdag ettermiddag er Vipps fortsatt ute av drift.
Følg markedene med DN Investor
Les også:
Grafen som viser at frykten bare fortsetter å øke
Verdens antatt tryggeste investeringer har aldri vært dyrere
Dette er verdens beste restauranter
- Anbefalt av DNtv:
Hør ny episode av DNs podkast «Finansredaksjonen»:
Den store "brexit"-uroen, endelig åpnet et vindu seg i finansmarkedene og er de over 60 verdt en ekstra ferieuke?
DN Ekspress er et nyhetsbrev fra Dagens Næringsliv. Tips en venn om å få DN Ekspress rett i innboksen din til morgenkaffen eller bussturen, alle kan registrere seg her.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.