Tallene tilsier at arvtakeren er enda raskere.

Bare hør her: 1500 hestekrefter fra en W16-motor på åtte liter med fire turboer. Dreiemomentet er på vanvittige 1600 Newtonmeter, mellom 2000 og 6000 omdreininger.

Vekten på bilen er på 1995 kilo. Null til 100 km/t går unna på under 2,5 sekunder, mens 200 km/t passeres etter 6,5 sekunder. 300 km/t viser speedometernålen etter 13,6 sekunder.

Toppfarten er ennå ikke oppgitt til annet enn at den er begrenset til 420 km/t for gatebruk!

Britiske Car Magazine antyder at toppfarten kan være så høy som 460 km/t. For de av oss som synes det er stas å vite hva speedometeret er oppstilt i, er det altså 500 km/t.

Bilen skal produseres i 500 eksemplarer og har en startpris på 2,4 millioner euro. Det er omkring 22,7 millioner kroner med dagens valutakurs. Skal du registrere den i Norge, så lønner det seg nok å vente til siste rest av effektavgift er fjernet ved nyttår.

Se bildene av Bugatti Chiron

Les også:

Høyesterettsdommer brøt stillheten etter ti år

Slik blir Hyundais elbil

Mener 3D-printere truer oljeetterspørselen like mye som elektriske biler

DNtv: Dette er årets bil i Europa

Dette er årets bil i Europa
00:49
Publisert:
 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.