Saken inneholder annonselenker som gir DN inntekter. Redaksjonens valg påvirkes ikke av dette.
Under Stilkoden finner du anbefalinger, noen ganger med annonselenker. Hvis du kjøper et produkt etter å ha klikket deg inn til en butikk fra en av våre artikler, merket med «annonselenke», tjener DN penger. Hva vi skriver om i Stilkoden, er motivert av det vi mener er journalistisk interessant. Ingen eksterne aktører kan styre innholdet i denne spalten eller anbefalingene knyttet til saken.
Mitt kjøretøy
T Karl Eirik Haug
F Sune eriksen
Chevrolet Corvette V8
Strategiker Michael Malling får fred i en bråkete skapning med bråkjekt glassfiberkarosseri.
1969 Chevrolet Corvette
C3: Tredje generasjon Corvette. Modellen er Chevrolets lengstlevende modellnavn (1953–)
V8-motor økt fra 5,4 til 5,7 liter. Produsert fra 1967 til 1982.
Designet under ledelse av Bill Mitchell.
1969 Chevrolet Corvette
C3: Tredje generasjon Corvette. Modellen er Chevrolets lengstlevende modellnavn (1953–)
V8-motor økt fra 5,4 til 5,7 liter. Produsert fra 1967 til 1982.
Designet under ledelse av Bill Mitchell.
Michael Malling (52), rådgiver i Advisetech i Oslo, utforsker en USA-epoke på høygir.
Hvorfor en Corvette i 2023?
Tanken har kommet og gått, for jeg har tenkt: «Corvette er jo bare tull og tøys.» Og det er bare tøys. Men da sønnen min støttet ideen om et felles mekke- og kjøreprosjekt for om lag ti år siden, var det lite å lure på. Nå bruker han den mer enn meg.
Hvorfor tallet 42 på dørsidene?
I Douglas Adams roman «The Hitchiker’s Guide to the Galaxy» fra 1979, er 42 svaret på «The Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything». Tallet står også på vår families fotball- og ishockey-drakter, og husnummeret vårt er også 42.
Hvordan temme beistet?
Du må først lære hvordan du mellomgasser inn i svinger. Hvis du mestrer å ratte denne, får du til det aller meste. Den tilgir ingenting om du bomgirer: da får du et stygt spark i ryggen.