Rema 1000 har kjøpt seg inn i nettbutikken Kolonial.no, skriver Aftenposten.

Kjeden er ikke den første av matvaregigantene som satser på nye, nettbaserte løsninger for å nå ut til flere kunder. Meny-kjeden har allerede kastet seg på trenden.

Dagligvareekspert Erik Fagerlid i PA Consulting forventer en økning i netthandel av mat nå som flere av de store dagligvarekjedene går inn på eiersiden i nettbutikkene.

– Det vil nok skje det samme i Norge som i utlandet, at netthandelen først skyter virkelig fart når de etablerte kjedene kaster seg inn på eiersiden. Derfor er det en helt naturlig utvikling at både Meny og Rema går inn i dette markedet, og vi vil nok se at de andre følger etter, sier Fagerlid.

Kolonial.no har siden 2014 hatt Rema Distribusjon som foretrukket leverandør. Rema kjøpt seg tidligere i år også inn i matkassefirmaet Kolonihagen, og eier nå 82 prosent av selskapet.

Les også: Enighet i avisbudmeklingen – streik avverget

Vil doble omsetningen i lakseelvene

Kanselleringer kan koste Norwegian 27 millioner

Se DNtv:
Dette er dronen som forfølger deg
Slik gikk det da DN forsøkte å riste av seg norske Staakers nye drone.
01:07
Publisert:

 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.