Kundetilfredsheten i Danske Bank i Danmark har vært i fritt fall siden finanskrisen slo til for fullt.

Den utviklingen hadde bankens nye norske toppsjef Thomas F. Borgen klare planer om å snu da han overtok styringen ifjor.

Da Borgen overtok konsernsjef-kontoret uttalte han at banken er der for kundene og ingen andre.

Nå viser imidlertid ferske tall at kundene er mindre fornøyde nå enn under Borgens forgjenger Eivind Kolding som fikk sparken for et drøyt år siden, skriver epn.dk.

Det er selskapet Voxmeter som har utført meningsmålingen for avisen Jyllands-Posten.

- Forventningene var høye da Thomas F. Borgen ble ansatt, og han sa også de riktige tingene - nemlig at banken ville sette fokus på kundene. Men på kundene virker det som det er blitt med snakkingen, sier administrerende direktør Christian Stjer i Voxmeter til avisen.

Irritert sjef

Bankanalytiker Christian Hede i Nordea trekker omtrent samme konklusjon:

- I realiteten er den største endringen for kundene at Danske Bank holder åpent en time lenger den første og siste bankdagen i måneden og noen steder har en ekstra kasse åpen disse dagene, selv om Thomas F. Borgen signaliserte at kunden skulle være i sentrum.

Men alt ser ikke mørkt ut for Danske Bank og dens norske toppsjef. Kundenes utilfredshet vokser ikke like raskt nå som under bankens forrige sjef.

Det beroliger imidlertid ikke Borgen som er irritert over den negative utviklingen, og sier til avisen at de har vært klar over at det er en lang og seig kamp å gjenvinne kundenes og danskenes fulle tillit.


Les også: 1000 kan miste jobben i Danske Bank


 
Danske Bank oppjusterer forventningene  

 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.