Siste rest av det tidligere Gjensidige NOR forsvinner når DnB Nor fra neste årsskifte kvitter seg med halve navnet og kun blir hetende DnB.
– Det blir enklere og mer slagkraftig med DnB, Den norske Bank, sier informasjonsdirektør Thomas Midteide i DnB Nor til E24.no.
Endres fra nyttår
Navneendringen skal formelt godkjennes i styrende organer i løpet av kort tid, og vil bli innført fra nyttår. Bankkonsernets mål er å kun ha én merkevare. Det betyr at man må se etter DnB-logoen også når man leter etter Postbanken eller Vital Forsikring.
– Vi har sett på hele merkevarestrukturen vår, og det er veldig mange forskjellige merkevarer. Vi har veldig sterk tro på å samle all kraften vår i én merkevare, sier Midteide.
Han sier navneskiftet ikke vil være i nærheten av like kostbart som da Statoil rullet ut sin nye logo med en prislapp på 200 millioner kroner. Men DnB Nor-logoen er utvilsomt klar for utskiftning, mener han.
– Nå har vi hatt den grafiske profilen vår siden fusjonen mellom DnB og Gjensidige Nor, så den er nok moden for revitalisering.
Daværende DnB fusjonerte med Gjensidige Nor i 2003. Dermed var det duket for det nåværende navnet.
DnB Nor og Postbanken ble slått sammen i 2010 etter å ha vært del av samme konsern siden 1999. I løpet av 2011 vil merkenavnet Postbanken forsvinne og kundene bli overført til DnB NOR. (©NTB)(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.