– Vi driver et kontinuerlig arbeid med å rigge oss for fremtiden. Og som et ledd i dette arbeidet vil vi de neste ukene foreta omfattende endringer av hele organisasjonen, sier Harald Strømme, sjef i TVNorge og Discovery Networks, i en pressemelding.
I Norge er Discovery best kjent under merkenavn som TVNorge, FEM, MAX, VOX, TLC, Discovery Channel, Eurosport og Eurosport Norge, samt Radio Norge.
I pressemeldingen kommer det frem at Discovery Networks skal foreta store endringer i virksomheten i Norge de kommende uke. Dette for å frigi ressurser til å investere i mer innhold, nye tjenester og ruste selskapet for fremtiden, ifølge ledelsen i kanalgruppen.
– Det innebærer bemanningsreduksjon og sentralisering av stillinger på enkelte områder, samtidig som vi vil styrke organisasjonen og kompetansen på andre områder, der vekstpotensialet og mulighetene er store. Spesielt har vi investert tungt innenfor sport og det digitale. Midlene vi frigir, vil tillate oss å vokse og utvikle oss videre på disse områdene, sier Strømme.
LES OGSÅ: Nær milliardsmell for TVNorge-eier
35 årsverk vil kunne rammes av nedbemmaningen i mediekonsernet.
- Dette er en beslutning vi ikke tar med lett hjerte. Men det er helt nødvendig å ta grep for å gjøre selskapet i stand til fortsatt å være ledende i det kommersielle TV-markedet i fremtiden. TV-bransjen slik vi kjenner den, endrer seg. All historie viser at det er de selskapene som har evne og vilje til å endre seg, som klarer seg best gjennom slike avgjørende faser, sier Strømme.
Se video:
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.