Kampen om de digitale bankkundene i det norske markedet skjøt virkelig fart i tredje kvartal.
DNB var den første banken som for fire måneder siden fikk dette på plass i Norge, og har gjort seg bemerket med betalingstjenesten Vipps.
- Vipps er vår viktigste produktlansering på veldig lenge. Det er nesten ikke til å tro, men fire måneder etter vi lanserte har over 900 000 nordmenn lastet ned appen vår, sier DNBs konsernsjef Rune Bjerke i en kommentar i forbindelse med fremleggelsen av bankens tredjekvartalsresultat.
- Vi kommer til å jobbe kontinuerlig sammen med kundene våre for å bygge flere funksjoner inn i Vipps, sier Bjerke.
40 millioner i mobilbanken
Danske Bank har kommet etter med løsningen MobilePay, mens Sparebank 1-bankene nylig meldte seg på i konkurransen ved å kjøpe mCash.
Ifølge DNB fortsetter trenden med økt digital bruk av banken, og sier at det er på mobiltelefon den største økningen kommer. I tredje kvartal ble 86 prosent av sparing solgt digitalt.
- For første gang har vi hatt over 40 millioner besøk i mobilbanken vår på ett kvartal. Lansering av finger-ID gjør det enda raskere å logge seg på, og rundt 40.000 kunder bruker allerede fingeren til å identifisere seg i mobilbanken. Raskere går det ikke, sier konsernsjefen.
Les også: – Nå starter kampen om de digitale bankkundene
DNB fjernet gebyr på fem timer
Se DNtv: Kortreist ekstremsuppe
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.