Kampen om de digitale bankkundene i det norske markedet skjøt virkelig fart i tredje kvartal.
DNB var den første banken som for fire måneder siden fikk dette på plass i Norge, og har gjort seg bemerket med betalingstjenesten Vipps.
- Vipps er vår viktigste produktlansering på veldig lenge. Det er nesten ikke til å tro, men fire måneder etter vi lanserte har over 900 000 nordmenn lastet ned appen vår, sier DNBs konsernsjef Rune Bjerke i en kommentar i forbindelse med fremleggelsen av bankens tredjekvartalsresultat.
- Vi kommer til å jobbe kontinuerlig sammen med kundene våre for å bygge flere funksjoner inn i Vipps, sier Bjerke.
40 millioner i mobilbanken
Danske Bank har kommet etter med løsningen MobilePay, mens Sparebank 1-bankene nylig meldte seg på i konkurransen ved å kjøpe mCash.
Ifølge DNB fortsetter trenden med økt digital bruk av banken, og sier at det er på mobiltelefon den største økningen kommer. I tredje kvartal ble 86 prosent av sparing solgt digitalt.
- For første gang har vi hatt over 40 millioner besøk i mobilbanken vår på ett kvartal. Lansering av finger-ID gjør det enda raskere å logge seg på, og rundt 40.000 kunder bruker allerede fingeren til å identifisere seg i mobilbanken. Raskere går det ikke, sier konsernsjefen.
Les også:
Se DNtv: Kortreist ekstremsuppe