DNB reklamerer med at med Vipps er alt man trenger et mobilnummer, og dermed kan brukerne raskt og enkelt føre over penger til hverandre med mobilen. Forbrukerombudet mener dette kun er riktig når en del forutsetninger er oppfylt.

– Dersom Vipps brukes på fredag ettermiddag og mottaker ikke har registrert en DNB-konto i Vipps, vil ikke pengene være tilgjengelig for verken betaler eller mottaker før mandag morgen. Det må det opplyses tydeligere om, sier forbrukerombud Gry Nergård til Stavanger Aftenblad.

Samtidig går ikke selve transaksjonen raskere enn andre overføringer mellom norske bankkonti.

DNB, som fått frist til 27. juli for å redegjøre for kritikken, sier de vil tilpasse markedsføringen til ombudets krav, og vil være tydeligere i beskrivelsen av appen.

– Det er fint at Forbrukerombudet følger med, sier Even Westerveld, informasjonsdirektør i DNB.

Allerede tirsdag kommer de første tilpassede annonsene på trykk. (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Les også:

Pearson vurderer å selge Financial Times

Kun én av ti frykter de får dårligere økonomi

Stephen Hawking lanserer jakt på utenomjordisk liv

Se DNTV: Tren deg sterk på fem minutter

Tren deg sterk på fem minutter
Sjekk kjendistrenerens effektive treningsprogram.
05:16
Publisert: