Ingen møtte opp på visninger da et hus på Ris i Oslo ble lagt ut for salg.

Da prisen ble satt ned med nesten to millioner kroner fra 6,8 til 4,95 millioner kroner, var 50 familier interessert, og boligen gikk for 460.000 kroner over den nye prisantydningen, skriver Dagens Næringsliv. Huset ble kjøpt for fire år siden for 4,6 millioner kroner.

-Orket ikke mer
- Det virker som om boligmarkedet har tørket helt inn. Etter å ha kjørt flere visninger uten oppmøte orket vi ikke mer. Vi bestemte oss for å dumpe prisen og dermed bli ferdige med det hele, sier selger Anne Lie Johansen til DN.

Familien har allerede kjøpt et hus i Hønefoss til langt under prisantydning, og var lettet over å kunne sette et effektivt punktum for hussalget på Ris. Johansen anbefaler flere som har råd til det om å ta slike grep, da det kan bli en både slitsom og dyr affære at salgsprosessen drar ut.

God strategi
Ifølge partner Anders Langtind i Privatmegleren er det en god strategi å annonsere med heftige prisavslag i dagens marked.

- Tiden da man kunne tjene en million kroner på å selge boligen sin, er definitivt forbi, og de profittbevisste burde ha lagt huset for salg for halvannet år siden, sier Langtind til DN.

I Bergen ble nylig "få bil med på kjøpet" annonsert som en salgsgimmick, mens andre desperate boligselgere lar garasjeplassen følge med uten ekstra betaling.

Aller lengst har muligens ABCenter i Telemark strukket seg. De tilbød rundtur til forskjellige leiligheter og hytter som er til salgs, kombinert med opplevelser i skibakken. Alle interesserte kunne få løypekjøring med skiinstruktør uten at det kostet en krone.



(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.