Nærmere 1,3 millioner passasjerer fløy med selskapet, en økning på 21 prosent sammenlignet med samme måned ifjor.
Norwegians punktlighet i Norge var dessuten solide 92,4 prosent i oktober.
- Vi er godt fornøyd med fortsatt kraftig passasjervekst. I oktober fylte vi flyene bedre enn ifjor - til tross for over 1.700 flere avganger med større fly, sier administrerende direktør Bjørn Kjos i en kommentar.
- I Norwegian jobber vi hardt for å forbedre flytilbudet vårt til kundene. Ett eksempel er punktligheten, der vi nå ser gode resultater etter systematisk arbeid gjennom hele året. Et annet eksempel er helt nytt interiør i alle de nye flyene vi får levert fra og med desember, legger han til.
Les mer: Norwegian går for lavprisluksus
Bedre kabinfaktor
For Norge var punktligheten for oktober 92,4 prosent, og på Gardermoen var punktligheten 93,6 prosent denne måneden. Også flyplasser som Stavanger, Trondheim, Ålesund og Kirkenes utmerker seg med spesielt høy punktlighet.
Norwegian er et av selskapene i Europa med færrest kanselleringer. I oktober hadde Norwegian en regularitet på 99,6 prosent.Totalpunktligheten for selskapet ble 88,3 prosent, sterkt påvirket av streik i Frankrike som forsinket en god del returflyvninger til Skandinavia denne måneden.
Punktligheten i Sverige og Danmark var 89 prosent i begge land.
Kabinfaktoren var på 79 prosent denne måneden, en økning på ett prosentpoeng fra i fjor.
Les også: Knallbra, Kjos!
Norwegian jakter på business-folket
Norwegians "hemmelige" langdistanseplaner (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.