Norske toppsjefer kan lære mye av fjortisbloggere, mener kommunikasjonsbyrået Creo ifølge Dagens Næringsliv.
Norges mest populære blogger, Emilie «Voe» Nereng (15), stoppet bloggingen fordi hun ikke orket flere stygge kommentarer.
Kommunikasjonsbyrået Creo tror Voes farvel varsler nye tider innen blogging og andre sosiale medier som Facebook og Twitter.
- Rosabloggerne har hittil dominert det norske markedet, og norske bedrifter kan lære masse av dem når det gjelder å gi av seg selv, dele tanker og meninger, skape oppmerksomhet og bygge troverdighet, sier rådgiver Thomas Moen i Creo til DN.
Creo-sjef Kjell Rakkenes mener at også for eksempel Statoil-sjef Helge Lund kan oppnå mye ved å bruke sosiale medier til å vise samfunnsansvar, skape engasjement og entusiasme for Statoil og kommunisere med sine ansatte.
Creo fremhever mobilselskapet NetCom, sportstøyprodusenten Stormberg og flyselskapet SAS som selskaper med teken på sosiale medier.
- I sosiale medier sier folk hva de mener på en helt annen måte enn hvis du putter fem mennesker i et rom, fôrer dem med pizza og stiller spørsmål, påpeker Thomas Moen.
Les også:
Avlyser internetts død
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.