Totalopplaget for avisene tilsluttet MBL sank med vel 45.000 eksemplarer eller 1,6 prosent i 2004.

Men noen vinnere er det da.

Morgenbladet står bak den største veksten i opplaget, med en økning på 3 353 aviser til 11 608 aviser i løpet av fjoråret.

I løpet av de siste to årene har opplaget til dybdeavisen Morgenbladet steget med 60 prosent, ifølge nye tall fra Mediebedriftenes Landsforening.

Dagens Næringsliv endte på andreplass i opplagsvekst med 1453 flere aviser til totalt 70 515.

De ender dermed på ti på topplisten sammen med Vårt Land, Computerworld, Magazinet og Klassekampen.

Verst er situasjonen for VG, som i fjor hadde et opplagsfall på 14.924 aviser til 365 266 aviser sammenlignet med 2003. Stort bedre gikk det ikke for Aftenposten, som daglig solgte 6.778 færre aviser enn året før.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.