Det skriver Wall Street Journal på sine nettsider.
Hughes skaffet seg aksjemajoriteten i magasinet for fire år siden, men har ikke klart å digitalisere det 102 år gamle bladet.
– Overgangen med å ta en gammel og tradisjonell institusjon til å bli et digitalt medieselskap har vært vanskelig, skriver Hughes i en e-post til de ansatte, ifølge Wall Street Journal.
I den samme e-posten opplyser Hughes at han har investert over 20 millioner dollar (183 millioner kroner) i bladet siden oppstarten.
LES OGSÅ:Aviser er milliardærenes nye lekegrind
Over tjue ansatte og flere høyprofilerte bidragsytere har sluttet i magasinet siden Hughes kjøpte seg opp og den nye direktøren i bladet, Guy Vidra, annonserte at de nå skulle bli et digitalt medieselskap.
Åpnet opp Facebook for verden
Ifølge analysebyrået Comscore har ikke det vært vellykket. Trafikken inn mot nettstedet har sunket med 38 prosent det siste året.
Hughes ser derimot ingen grunn til å deppe. Han mener nye eiere kan gi magasinet en ny giv.
– New York Times, The Atlantic og flere andre tradisjonelle mediehuset har funnet en forretningsmodell som fungerer for dem. Jeg håper at også denne institusjonen en dag vil bli å finne på den listen. For å komme dit, så må The New Republic få en ny visjon. Det er det bare nye eiere som kan bidra med, skriver han i den interne e-posten.
LES OGSÅ:Alibaba kjøper storavis - river betalingsmur
Chris Hughes skal ifølge Forbes være god for over fire milliarder kroner. Formuen er først og fremst fra Facebook, som han var med å starte sammen med Mark Zuckerberg i 2002.
Hughes som bare var 18 år i 2002 var blant annet den som foreslo at Facebook skulle åpne opp tjenesten for flere universiteter og senere resten av verden.
Lese mer om medier, nett, teknologi? Følg @DN_Etterbors og @marcushusby på Twitter. Du kan også følge DN Etterbørs på Facebook
Se DNtv: Slik sikrer du deg på Facebook:
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.