Det avslører Facebook til Re/Code.
Ifølge nettstedet betyr det at avisen, som eies av Amazon-sjef Jeff Bezos (51), skal publisere rundt 1200 små og store artikler på Facebook – hver eneste dag.
Tidligere er det blitt kjent at Facebook har fått med ni store mediehus, blant dem The Guardian, New York Times, Spiegel og Buzzfeed, til å publisere saker i det nye Instant Articles-systemet.
Washington Post skal derimot være den første som har valgt å legge ut absolutt alt de skriver og produserer.
Skeptisk til Facebook-tilbud
Forretningsmodellen Facebook har lagt frem viser at mediehusene kan selge annonser til Instant Article-artiklene på egenhånd, og dermed beholde hele fortjenesten selv.
Lar de Facebook gjør jobben, stikker nettstedet av med provisjon på 30 prosent.
Mediehusene som takker ja til tilbudet om å publisere saker gjennom Instant Articles får også tilgang til Facebooks trafikkdata, som gir dem mulighet til analysere sine egne kunder på en bedre måte.
Utviklingsdirektør i Amedia, Pål Nedregotten, har tidligere vært skeptisk til om norske mediehus skal takke ja til å bli en del av Instant Article.
– Vår egentrafikk er verdt så mye mer. Og tar vi nå grep som undergraver vår egen posisjon ved å jage klikk på Facebook, risikerer vi å undergrave de inntektene som faktisk gjør at vi klarer å finansiere journalistikk, sa Nedregrotten i mai.
Lese mer om medier, nett, teknologi? Følg @DN_Etterbors og @marcushusby på Twitter. Du kan også følge DN Etterbørs på Facebook
Se DNtv: Facebook-sjefen sjokkerer kinesere:
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.