Det avslører Facebook til Re/Code.
Ifølge nettstedet betyr det at avisen, som eies av Amazon-sjef Jeff Bezos (51), skal publisere rundt 1200 små og store artikler på Facebook – hver eneste dag.
Tidligere er det blitt kjent at Facebook har fått med ni store mediehus, blant dem The Guardian, New York Times, Spiegel og Buzzfeed, til å publisere saker i det nye Instant Articles-systemet.
Washington Post skal derimot være den første som har valgt å legge ut absolutt alt de skriver og produserer.
Skeptisk til Facebook-tilbud
Forretningsmodellen Facebook har lagt frem viser at mediehusene kan selge annonser til Instant Article-artiklene på egenhånd, og dermed beholde hele fortjenesten selv.
Lar de Facebook gjør jobben, stikker nettstedet av med provisjon på 30 prosent.
Mediehusene som takker ja til tilbudet om å publisere saker gjennom Instant Articles får også tilgang til Facebooks trafikkdata, som gir dem mulighet til analysere sine egne kunder på en bedre måte.
Utviklingsdirektør i Amedia, Pål Nedregotten, har tidligere vært skeptisk til om norske mediehus skal takke ja til å bli en del av Instant Article.
– Vår egentrafikk er verdt så mye mer. Og tar vi nå grep som undergraver vår egen posisjon ved å jage klikk på Facebook, risikerer vi å undergrave de inntektene som faktisk gjør at vi klarer å finansiere journalistikk, sa Nedregrotten i mai.
Lese mer om medier, nett, teknologi? Følg @DN_Etterbors og @marcushusby på Twitter. Du kan også følge DN Etterbørs på Facebook
Se DNtv: Facebook-sjefen sjokkerer kinesere: