Fokus Banks toppsjef Trond Mellingsæter (44) mener fornøyde kunder får være bonus god nok for bankens ansatte. Få dager etter sin første arbeidsdag som toppsjef stenger han døren for alt av bonus- og incentivordninger, skriver Dagens Næringsliv.
Enkelt, oversiktlig og forutsigbart er Mellingsæters mantra når han i dag informerer de ansatte om sin nye strategi for banken.
- Ingen skal ha noe incentiv til å selge produkter med stor risiko i fremtiden. Alt er skrellet bort. Vi skal tilbake til basic banking. At kunden er fornøyd over tid, er bonus god nok. Vi skal ha et ekstremt kundefokus, sier Mellingsæter til DN.
Les også:
Bankene kan le hele veien til banken
Krever to rådgivere
I likhet med flere andre banker solgte Fokus Bank i en periode avanserte spareprodukter i høyt tempo. Det har svidd i lommeboken for mange.
- Vi har etablert helt nye rutiner for kunderådgivning. Aldri før har retningslinjene vært så strenge som de er nå. Vi skal være transparente og forutsigbare i ett og alt, sier Mellingsæter.
Mellingsæter stiller også krav om to rådgivere, ikke en, når det er snakk om større kundeinvesteringer.
- Vi skal bli veldig nøye på at alt vi gjør er til kundens beste. Derfor skal vi også bli bedre til å dokumentere alt vi gjør i møte med kunden, sier han til DN.
Les også:
Kartlegger bonusordningene
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.