Forbrukertilliten (CCI) for Norge er på -2,1 poeng i februar, som er opp fra -3,9 poeng foregående måned.
Det viser målingen til Opinion, fremlagt fredag.
Det vises til at den samlede forbrukertilliten imidlertid fortsatt er på et lavt nivå. For femte måned på rad forventer forbrukerne i overveiende grad en svakere økonomi, og det er spesielt tilliten til landets økonomi og arbeidsmarkedet som bidrar til å holde indeksen relativt lav.
Indeksen er markant lavere enn på samme tid i fjor, og gjennomsnittet for de to første månedene i 2015 ligger omtrent på samme lave nivå som gjennomsnittet for siste kvartal i 2014. Da var tilliten på sitt laveste siden finanskrisen i 2008.
CCI er et gjennomsnitt av forbrukernes forventninger til egen og landets økonomi, arbeidsledigheten og deres muligheter til å spare de kommende 12 månedene.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.