Kommunikasjonsselskapet Dinamo har kjøpt digitalbyrået Digitalfjord. Digitalfjord driver med såkalt søkeordoptimalisering (SEO), og har gjort det siden 2005. Nå kjøper altså pr-byrået Dinamo selskapet, som er gründet av Khurram Ali og Erling Løken Andersen.
DN Gründer skrev nylig en sak om det andre firmaet Løken Andersen er involvert i - Omega Media. Andersen har tidligere også gründet Biip.no.
Les også: Pynter dårlig rykte
Kjøpsprisen vil ikke partene oppgi, men Dinamo setter nå i gang en satsing på søkeordsoptimalisering – og skiller ut et eget selskap som henter Dinamo Performance.
– Dinamo har alltid vært et tverrfaglig kommunikasjonshus og den siste tiden har vi opplevd stadig økt etterspørsel etter SEO, en tjeneste vi ser på som en naturlig forlengelse av det vi allerede jobber med. Dinamo Performance er vårt svar på kundenes behov, sier Hølje Tefre, administrerende direktør Dinamo, i en pressemelding.
Gründerne sier følgende i en kommentar:
Det hører også med til historien at vi som unge Westerdalsstudenter ikke fikk innpass når vi søkte praksisplass hos Dinamo i sin tid, da er det ekstra gøy å bli kjøpt opp av samme selskap over ti år senere. Dinamo Performance blir det beste fra Dinamo i kombinasjon med det beste fra Digitalfjord, det tror vi blir en uslåelig kombinasjon, sier Ali og Løken Andersen i pressemeldingen.
Følg markedet på DN Investor
LES OGSÅ OM:
Økonomistudium mister godkjennelsen med umiddelbar virkning (+)
Innovasjon Norge-sjefen skal gjøre Norge stort igjen. Hva snakker hun om? Innovasjonståketale
Mot slutten av en æra: Kapitalisme 4.0 (+)
Dropper eiendomsmegler: Selger millionboligen på Facebook (+)
Brexit-podcast: It's complicated:
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.