Dobler lunsj-omsetningen under pandemien: – Vi skjønte raskt at kantine 2.0 måtte være teknologibasert

Gründer Maria Mørseth (43) i Lunsjkollektivet øker kundemassen med porsjonspakket lunsj i koronaepidemien. Men én dag uken er det færre som skal ha lunsj på jobben.

– De som ikke skal ha lunsj avbestiller bare på nett ett døgn på forhånd. Slik kutter vi matsvinn, sier daglig leder og gründer Maria Mørseth i Lunsjkollektivet. Her ved Tag Arkitekter, som var deres første kunde i Oslo.
– De som ikke skal ha lunsj avbestiller bare på nett ett døgn på forhånd. Slik kutter vi matsvinn, sier daglig leder og gründer Maria Mørseth i Lunsjkollektivet. Her ved Tag Arkitekter, som var deres første kunde i Oslo.Foto: Hanna Kristin Hjardar
Publisert 2. October 2020, kl. 08.57Oppdatert 2. October 2020, kl. 09.40
LunsjKantinerTeknologiKoronaviruset