Innlegg: Bedriftene må være åpne om dataangrep

At en virksomhet rammes av dataangrep, betyr ikke at datasikkerheten der er dårlig. For omdømmet er krisekommunikasjonen mer avgjørende enn selve dataangrepet.

Vi erfarer bare i år at mange bedrifter ikke ønsker å offentligjøre eller anmelde at de har blitt utsatt for datakriminalitet, skriver Roar Thon fra Nasjonal Sikkerhetsmyndighet (NSM). Her fra NSMs operasjonssentral i Oslo.
Vi erfarer bare i år at mange bedrifter ikke ønsker å offentligjøre eller anmelde at de har blitt utsatt for datakriminalitet, skriver Roar Thon fra Nasjonal Sikkerhetsmyndighet (NSM). Her fra NSMs operasjonssentral i Oslo.Foto: NSM
Publisert 3. August 2020, kl. 13.14Oppdatert 3. August 2020, kl. 13.14
DatasikkerhetDatakriminalitetCyberkriminalitetCybersikkerhetGarmin