Nytt minefelt for markedsførere

Har du solgt en pc til en kunde, kan du neppe sende epost med reklame for en sportsklokke, når EUs nye regler trer i kraft neste år.

Kombinert med nye regler for håndheving av markedsføringsloven, kan endringene av reglene for elektronisk kommunikasjon og markedsføring utgjøre rene minefeltet for markedsførere og andre som kommuniserer med sine kunder, skriver artikkelforfatterne. Foto: Lise Åserud/NTB Scanpix
Kombinert med nye regler for håndheving av markedsføringsloven, kan endringene av reglene for elektronisk kommunikasjon og markedsføring utgjøre rene minefeltet for markedsførere og andre som kommuniserer med sine kunder, skriver artikkelforfatterne. Foto: Lise Åserud/NTB Scanpix
Publisert 30. July 2017, kl. 18.53Oppdatert 3. May 2018, kl. 08.32
EUGeneral Data Protection RegulationForbrukerombudetMarkedsrådetePrivacy Regulation