- Om norske ledere tror de mangler en digital strategi, misforstår de definisjonen av «strategi»

Strategier kan like lite være digitale som de kan være analoge.

Toyota utviklet «lean production» og skapte en ny standard. Metoden ble etterhvert formidlet av konsulentselskaper – «men da var det ikke lengre attraktivt å bruke «lean» som strategi. Nettopp fordi den var blitt et universalkrav. Som digitalteknologi blir på stadig flere områder», skriver innleggsforfatteren. Bildet er fra en Toyota-fabrikk i Sakarya i Tyrkia. Foto: Anadolu Agency/Getty Images
Toyota utviklet «lean production» og skapte en ny standard. Metoden ble etterhvert formidlet av konsulentselskaper – «men da var det ikke lengre attraktivt å bruke «lean» som strategi. Nettopp fordi den var blitt et universalkrav. Som digitalteknologi blir på stadig flere områder», skriver innleggsforfatteren. Bildet er fra en Toyota-fabrikk i Sakarya i Tyrkia. Foto: Anadolu Agency/Getty Images
Publisert 30. May 2017, kl. 05.58Oppdatert 30. May 2017, kl. 12.33
Karl-Fredrik TangenPreben CarlsenTriggerDigitaliseringTeknologi