Hverken Schibsted eller andre trenger å bekymre seg for at vi i Konkurransetilsynet ikke har hørt om Tiktok

Når Konkurransetilsynet vurderer fusjoner og oppkjøp, tar vi hensyn til dynamikken i det berørte markedet og vurderer hvordan konkurransen vil påvirkes fremover.

Ifølge Schibsteds Siv Juvik Tveitnes har vi ikke skjønt at pressens uavhengighet sikres av medieansvarsloven og Redaktørplakaten og derfor ikke trues av sterke eiere, skriver Gjermund Nese og Tina Søreide.
Ifølge Schibsteds Siv Juvik Tveitnes har vi ikke skjønt at pressens uavhengighet sikres av medieansvarsloven og Redaktørplakaten og derfor ikke trues av sterke eiere, skriver Gjermund Nese og Tina Søreide.Foto: Jeff Gilbert
Publisert 29. November 2022, kl. 12.57Oppdatert 29. November 2022, kl. 12.57
KonkurranseKonkurransetilsynetMedierJusSchibsted