DNBs misvisende statistikk om norske medier

Det er litt uklart om DNB sliter med å lese statistikk, eller om de bløffer om norsk næringslivsjournalistikk. Begge alternativer er bekymringsverdig når Norges største bank nå skal bli «mediehus».

Det kan se ut til at DNB på forhånd var så sikker på konklusjonen at de glemte å lese gjennom selve undersøkelsen, skriver innleggsforfatteren. Her er DNBs finansdirektør Kjerstin R. Braathen, konsernsjef Rune Bjerke og kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide etter en kvartalspresentasjon. Foto: Fredrik Bjerknes
Det kan se ut til at DNB på forhånd var så sikker på konklusjonen at de glemte å lese gjennom selve undersøkelsen, skriver innleggsforfatteren. Her er DNBs finansdirektør Kjerstin R. Braathen, konsernsjef Rune Bjerke og kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide etter en kvartalspresentasjon. Foto: Fredrik Bjerknes
Publisert 5. March 2018, kl. 19.45Oppdatert 5. March 2018, kl. 19.45
MarkedsføringDigital markedsføringAmediaDNBPr