Fisk på nett må til for franskmenn

Frankrike og Storbritannia er trendsettere også i matkultur og forbrukeradferd. Det vil kunne koste sjømatnæringen dyrt å ikke følge med.

Frankrike og Storbritannia er begge store lokomotiver som gir oss innsikt i hva morgendagens forbrukere vil kreve av oss. Og for sjømatnasjonen Norge vil det være essensielt å beherske dette landskapet så tidlig som mulig, skriver artikkelforfatterne. Her fra sjømatavdelingen i matmarkedet i Rungis, sør for Paris. Matmarkedet i Rungis er verdens største i sitt slag. Foto: Martin Bureau/AFP/NTB Scanpix
Frankrike og Storbritannia er begge store lokomotiver som gir oss innsikt i hva morgendagens forbrukere vil kreve av oss. Og for sjømatnasjonen Norge vil det være essensielt å beherske dette landskapet så tidlig som mulig, skriver artikkelforfatterne. Her fra sjømatavdelingen i matmarkedet i Rungis, sør for Paris. Matmarkedet i Rungis er verdens største i sitt slag. Foto: Martin Bureau/AFP/NTB Scanpix
Publisert 25. January 2018, kl. 19.51Oppdatert 25. January 2018, kl. 19.51
NetthandelMatLaksFiskeoppdrettHandel