Ungdomspolitikere som retoriske leiesoldater

En betydelig andel sentrale unge politikere har en «svingdør» der de går inn og ut av profesjonelle kommunikasjonsjobber.

Ungdomspolitikerne er attraktive for kommunikasjonsbransjen på grunn av sin politiske forståelse, personlige nettverk i partiet og den kommunikasjonserfaringen de har opparbeidet seg gjennom politisk virksomhet, skriver artikkelforfatteren. Her fra Venstres valgvake etter stortingsvalget 2017. Foto: Cicilie Andersen
Ungdomspolitikerne er attraktive for kommunikasjonsbransjen på grunn av sin politiske forståelse, personlige nettverk i partiet og den kommunikasjonserfaringen de har opparbeidet seg gjennom politisk virksomhet, skriver artikkelforfatteren. Her fra Venstres valgvake etter stortingsvalget 2017. Foto: Cicilie Andersen
Publisert 27. March 2018, kl. 18.52Oppdatert 27. March 2018, kl. 18.52
PolitikkPrKommunikasjonCopenhagen Business SchoolAUF