BankID-offer får drahjelp av Forbrukerrådet: – Når ofrene utsettes for svindel, blir de stående nærmest rettsløse

For første gang skal Høyesterett behandle en sak om et offer for BankID-svindel skal betale erstatning til banken. Nå skal Forbrukerrådet hjelpe offeret med å vinne frem i Høyesterett.

Forbrukerrådet ved juridisk direktør Tone Molvær Berset har bestemt seg for å være partshjelper når Høyesterett skal avgjøre om en 36-åring skal betale erstatning etter å ha vært utsatt for BankID-svindel. Mannen tapte både i tingretten og lagmannsretten.
Forbrukerrådet ved juridisk direktør Tone Molvær Berset har bestemt seg for å være partshjelper når Høyesterett skal avgjøre om en 36-åring skal betale erstatning etter å ha vært utsatt for BankID-svindel. Mannen tapte både i tingretten og lagmannsretten.Foto: Mikaela Berg
Publisert 10. May 2020, kl. 06.08Oppdatert 10. May 2020, kl. 09.57
ForbrukerrådetHøyesterettTone Molvær BersetBankID-svindel