Norske bedrifter på Facebook risikerer millionbøter etter ny EU-dom

Norske bedrifter risikerer millionbøter på grunn av Facebooks håndtering av personopplysninger om deres følgere på det sosiale nettverket. SAS har allerede endret sine retningslinjer.

– Vi har følgere og kunder i fokus. Hvis denne kanalen ikke er bra for disse, er den heller ikke bra for oss, sier Ingebjørg Tollnes i Komplett om hvordan selskapet ser på Facebooks vilkår for bruk av personopplysninger. Foto: Knut Andre Høyessen
– Vi har følgere og kunder i fokus. Hvis denne kanalen ikke er bra for disse, er den heller ikke bra for oss, sier Ingebjørg Tollnes i Komplett om hvordan selskapet ser på Facebooks vilkår for bruk av personopplysninger. Foto: Knut Andre Høyessen
Publisert 11. June 2018, kl. 17.58Oppdatert 12. June 2018, kl. 09.01
MedierSosiale medierDatatilsynetSASPosten