Flypassasjeren skulle reist med Dreamliner-flyet på strekningen Oslo– Bangkok i fjor, men Dreamlineren ble i stedet byttet ut med et reservefly, skriver VG.
Asker og Bærum tingrett slo fast at kunden, som mente reserveflyet ikke holdt samme standard, ikke hadde krav på refusjon.
– Vi er veldig glade for at retten er enige med oss i denne saken. Det er en viktig sak for bransjen, da flybytter forekommer hver eneste dag, sier Lasse Sandaker-Nielsen, informasjonssjef i Norwegian til avisa.
Passasjeren hadde tidligere fått medhold i Flyklagenemnda, som mener kundene har krav på 10 prosent av billettprisen refundert.
Mandag formiddag kom for øvrig Norwegian verst ut på Forbrukerrådets «svarteliste» over flyselskap som ikke følger vedtak fra Transportklagenemnda, som Flyklagenemnda er en del av.
Les også:
Nå blir det rekordlave fastrenter
- Norge behøver en historisk svak valutakurs
John Fredriksen advarer mot egen bransje
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.