Mann oppbevarte kodebrikke i skap på jobben – dømt til å dekke bankens tap etter ID-tyveri

– Et paradoks at jeg som forbruker har et større ansvar for å ta vare på mine verdier enn det banken har for å ta vare på sine, sier direktør i Forbrukerrådet, Inger Lise Blyverket.

Forbrukerrådets direktør Inger Lise Blyverket (til venstre) mener bankkundene har altfor dårlig vern i dagens regelverk og rettspraksis når de blir utsatt for identitetstyveri ved misbruk av BankID. Her sammen med kommunikasjonsrådgiver Maren Van Buren Struksnæs i Forbrukerrådet.
Forbrukerrådets direktør Inger Lise Blyverket (til venstre) mener bankkundene har altfor dårlig vern i dagens regelverk og rettspraksis når de blir utsatt for identitetstyveri ved misbruk av BankID. Her sammen med kommunikasjonsrådgiver Maren Van Buren Struksnæs i Forbrukerrådet.Foto: Mikaela Berg
Publisert 21. February 2020, kl. 06.39Oppdatert 26. February 2020, kl. 09.03
Trude StormoenHøyesterettEasybankForbrukerrådetBankID