Norwegian-sjef Bjørn Kjos sier han har stor medfølelse med passasjerene som fikk jul og nyttår ødelagt på grunn av forsinkede fly.
– Det er forferdelig leit at passasjerene blir rammet. Spesielt nå rundt høytidene, sier Kjos til VG på telefon fra USA.
Det er første gang han snakker siden problemene oppsto.
Tar ikke stilling til kompensasjon
Hvorvidt de passasjerene som er rammet av forsinkelsene den siste tiden vil få noen kompensasjon, vil ikke Kjos svare på ennå, ifølge VG.
– Vi følger de internasjonale reglene for kompensasjon, men siden jeg har vært i USA nå, kjenner jeg ikke detaljene rundt dette. Derfor kan jeg ikke ta stilling til det, sier Kjos.
I desember var ikke ett eneste Norwegian-fly fra Bangkok til Oslo i rute. Bare ett av fire fly fra New York til Oslo holdt rutetiden.
Les også:
Derfor får Norwegian mer trøbbel enn andre
<b>Vil nekte Norwegian flylisens i USA</b>
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.