Orkla har forbedret minimum 25 prosent av produktene sine for å møte de nye kravene markedet har til sunnhet og helse. Det sier konsernsjef Åge Korsvold i Orkla til TDN Finans i forbindelse med selskapets kapitalmarkedsdag i London.
Lite samsvar
Korsvold sier videre at kundene fremdeles etterspør sjokolade, og at det dermed ikke nødvendigvis er samsvar mellom hva kundene sier i undersøkelser og hva de faktisk putter i handlekurven.
- Vi kan ikke si unnskyld for at folk vil ha sjokolade, sier Korsvold til TDN Finans.
Han poengterer at Orkla fokuserer på mange andre områder i tillegg til å bistå de som etterspør sjokolade i Norge.
- Verden går i en retning av sunnhet, mens Orkla fremdeles fokuserer mye på frossen-pizza. Kan du si noe om selskapets innovasjonstanker og strategi rundt dette?
- Det er mange ting å si om det. Vi tar mange grep for å forbedre våre produkter, sier Korsvold.
Han peker på at de blant annet har byttet til sunnere olje, og lansert glutenfri pizza.
I tillegg til forbedring av eksisterende produkter lanserer Orkla også nye produkter, som müsli uten sukker.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.