Bjørn Gabrielsen: «Leketøysmarkedet kan synes allerede å ha nådd et absurd nivå»

De store leketøyskjedene faller som klossetårn i USA og Europa. Barns lek går samme sted som telefonkiosker og reisebyråer.

Leketøysmarkedet kan synes allerede å ha nådd et absurd nivå der leker som går i stykker ved første gangs bruk kjøpes av mennesker som ikke skal bruke dem, og gis til barn som ikke ønsker seg det. Her fra butikk i Utrecht i Nederland.
Leketøysmarkedet kan synes allerede å ha nådd et absurd nivå der leker som går i stykker ved første gangs bruk kjøpes av mennesker som ikke skal bruke dem, og gis til barn som ikke ønsker seg det. Her fra butikk i Utrecht i Nederland.Foto: Koen Van Weel/AFP/NTB Scanpix
Publisert 18. January 2019, kl. 18.39Oppdatert 21. January 2019, kl. 09.21
LeketøyskjedeleketøyHandel