Etter fire helsvarte år med to milliarder i tap tjener Expert penger igjen, skriver Dagens Næringsliv.
Den tilspissede konkurransen mellom Elkjøp og Expert handler ikke bare om tunge reklamekampanjer og lave priser i butikkene. I løpet av de siste par årene er en busslast med ansatte blitt lokket over til Expert, ifølge Expert-sjef Lars Christensen.
Totalt mener han det er snakk om 40–50 personer i løpet av et drøyt år. Dette skal først og fremst være fagpersoner som kan retail og innkjøp, de fleste plassert i sentrale posisjoner på hovedkontoret.
- Hvis de skryter over at mange har gått over, så må de gjerne gjøre det, sier administrerende direktør Andreas Niss i Elkjøp Norge.
- For oss i Elkjøp Norge er det likegyldig, siden vi ikke har mistet noen. Vår organisasjon er ikke svekket verken i Norge eller Norden, sier han.
Expert har fått mye blest etter at kjedeekspert Øivind Tidemandsen gikk tungt inn på eiersiden. Tidemandsen var sentral i oppbyggingen av Elkjøp, og noe av det første han gjorde, var å hente den tidligere Elkjøp-toppen Ronny Blomseth.
Les hele saken i Dagens Næringsliv onsdag.
Les flere saker på DN.no: Denne skal koste 1112 milliarder
Biltest Citroën: Her er årets beste familiebil (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.