Får Norwegian Air Shuttle nei fra USA til å fly til landet på irsk driftstillatelse, kan selskapet komme til dele langdistansetrafikken i to selskaper.

Det sier konsernsjef Bjørn Kjos i Norwegian til Check-in.dk.

- Hvis vi ikke får tillatelse til å fly til USA med våre irske datterselskap, vil det i verste fall bety at vi må drive våre langdistanseruter gjennom to selskaper - et som flyr østover, og et som flyr vestover, sier Bjørn Kjos til Check-in.dk.

Dette innebærer at et selskap skal fly til USA, mens det andre vil betjene de gjenværende langdistanserutene.

Konsernsjefen innrømmer at det ikke er den optimale løsningen.

- Det vil gi både oss og våre passasjerer en dårligere fleksibilitet fordi flyene vil være i to forskjellige flyselskaper som flyr i motsatt retning. Men det trenger ikke stå i veien for at vi er klar til å fly til USA, sier han, som sier de vil sysselsette 40-50 Dreamlinere mellom Europa og Amerika.

Følg markedet på DN Investor

Les også: NRK: Norwegian og Widerøe skrur opp prisene

Slik kan du skaffe deg gullkort for resten av livet

SAS-topp: – Ikke sikkert at flyreiser er fremtiden dnPlus (DN+)

DNB kutter fastrenten med 0,04 prosentpoeng (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Se DNtv: - Man begynner å få en viss tiltro til at vi har sett bunnen i oljemarkedet for denne gang
- Man begynner å få en viss tiltro til at vi har sett bunnen i oljemarkedet for denne gang
DNs kommentator Bård Bjerkholt om oljeprisen og norsk økonomi
02:15
Publisert: