Saker om: Elbiler Avventende før USA-valg, Opec+ holder igjen – nye salgsrekorder for elbiler i Kina Det grønne skiftet har møtt realitetene Dyp tysk krise Få varsel når vi skriver omElbiler Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst. Ja takk! Kraftig hopp for elbil-leasing Amina fra pengesluk til storkontrakt: – Dette er en gamechanger Hard kamp om bilkundene – må gi store prisavslag Lagrene av brukte elbiler vokser: – Prisene på fossilbiler er kunstig høye EU innfører straffetoll på kinesiske elbiler Kinesisk hybrid-boom – elbilprodusenter i intens priskrig Snart flere biler på el enn bensin – 31.000 kjøretøy skiller dem Tyske luksusbiler kan bli trumfkortet i handelskonflikten Asia-børser puster lettet ut – bilprodusenter stålsetter seg for EU-tariffer Elon Musk taper, kineserne vinner Toyota kjører inn rekordoverskudd i USA fra hybrid-boom Verdens største elbilprodusent bygger egen skipsflåte for eksport Biltest Audi Q4 E-tron: Optimalisert for norsk vinter Advarer om at Kina vil oversvømme markedet: – Det strider mot vanlig forretningslogikk Musk advarer: – De vil sannsynligvis knuse de fleste bilprodusentene i verden. De er ekstremt dyktige Tesla leverer svakere resultater enn ventet – aksjekursen faller Kåkånomics og faglig forlystelse China’s EV sector burns bright but cannot offset property’s woes Easee med masseoppsigelser – gründer og toppsjef Jonas Helmikstøl går av Bilpriser i fritt fall: Teslaen kostet 120.000 kroner mindre enn svogerens Norsk ladeselskap med storkontrakt i USA: – Vi ser en fremtid helt uten rekkeviddeangst Kinesisk elbil-invasjon ventes på europeiske veier Nordmenn kjøper de feteste bilene i verden nå Kamp mot klokken for å unngå avgiftssmell på nye elbiler: – Det har vært et rotterace Milliardinvestering i metallutvinning på Herøya: – I alle elbiler er det mellom en halv og en kilo av dette produktet Nordmann lader opp i Englands største batterifabrikk Biltest av Mercedes EQE: Kjernebilen i elektrisk versjon Innlegg om ladeløsninger for elbiler: Sikkerheten skal ivaretas av produsentene Tesla soleklart på topp i mars Elon Musk: Interview with FT’s Person of the year Tesla må betale 31 norske kunder 130.000 kroner etter å ha senket ladehastigheten – elbilselskapet mente det hadde gjort bilene bedre, vil anke Datatrøbbel hindret Tesla-eiere fra å bruke bilen Innlegg: Feminine elbiler? Denne elbilen bytter batteri på tre minutter Volkswagen-sjefen: – Norge er et veldig viktig marked Elbilduell Ford Mustang Mach-e mot Volvo XC40 Recharge: Kamp om familiene Hvert femte nye selskap er et teknologiselskap – Enode-trioen ble gründere samme dag regjeringen stengte landet Innlegg: Bilavgiftsparadokset Elbilsuksess kan radere ut oljeverdiene Innlegg: Å gjøre det mindre lønnsomt å velge elbil, er ikke veien til nullutslippssamfunnet Biltest av Citroën ë-C4: Den franske evolusjon Toyota størst i november Polestar avviser at elbil tok fyr under lading i Oslo Elbilduell: Polestar versus Tesla Audi med strøm av elbiler DN mener: På tide å fase ut noen elbil-subsidier Ny klimapolitikk for transportsektoren
Få varsel når vi skriver omElbiler Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst. Ja takk!
Musk advarer: – De vil sannsynligvis knuse de fleste bilprodusentene i verden. De er ekstremt dyktige
Milliardinvestering i metallutvinning på Herøya: – I alle elbiler er det mellom en halv og en kilo av dette produktet
Tesla må betale 31 norske kunder 130.000 kroner etter å ha senket ladehastigheten – elbilselskapet mente det hadde gjort bilene bedre, vil anke
Hvert femte nye selskap er et teknologiselskap – Enode-trioen ble gründere samme dag regjeringen stengte landet