Saker om: Jernbane Rik musikalsk sakprosa En mer integrert jernbane vil styrke Skandinavia Taperen i EM Få varsel når vi skriver omJernbane Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst. Ja takk! DN mener: Det viktigste er å få toget i rute Det mest ulønnsomme samferdselsprosjektet i nyere tid? Usannheter holder liv i ideen om Nord-Norgebanen DN mener: Samferdselsministeren våger ikke å begrave Nord-Norge banen. Det er stusslig. Gøyalt om pr, politikk og verdens lengste tog «For mange konger kan ødelegge en hær» DN mener: Lyntogdrømmene lever videre Innlegg: Tog til Fornebu er bedre og billigere enn t-bane Innlegg: Nye regneregler pynter på lønnsomheten Innlegg: Kundene taper når ideologi styrer togene DN mener: Aps Sverre Myrli styrer Norge mot et jernbanepolitisk blindspor DN mener: Ap har forhåpentligvis vett nok til å avvise venstresidens rop om omkamp i jernbanesamarbeidet med EU. DN mener: Ap gir jernbaneløfter partiet ikke kan holde. Eller vil partiet sette Norges forhold til EU i spill? Innlegg: Bedre togtilbud med offentlig eierskap og kontroll DN mener: Vil Ap sende Norge inn på Europas sidespor? Innlegg: Som å skylde på overraskende lite dagslys vinterstid hvis Nordlandsbanen får kostnadsoverskridelser Britisk jernbane: Privatisering i revers DN mener: Valgløftet om Nord-Norge-banen er hult. Heldigvis. DN mener: Høyesterettsdommerne vil ikke være politikere. Det er fornuftig DN mener: Jo mer penger politikerne har brukt på vei og bane, desto mer ulønnsomme er prosjektene blitt Politisk jernbanejus Milliardkappløp i nord Innlegg: Norsk jernbane er på rett spor Innlegg: Jeg har en drøm, en visjon om det norske Tog1 President Macron står på sitt i bitter pensjonskamp Innlegg: Vil ha gods over på båt og bane, men følger ikke opp med penger DN mener: Kan kvaliteten opprettholdes og Norge spare 12 milliarder kroner, vil togkonkurranse være en privatiseringssuksess Vy beholder Bergensbanen DN mener: Ikke greit å ta togpassasjerer som gisler Planlegger den neste togstreiken i rushtiden Bane Nor må ut av skapet Kan kutte kost og øke nytte fra bane i nord Bompengeavtalen gir flere sovevogner Han er Arbeiderpartiets nye banemann Krever kvart milliard fra Bane Nor etter at konkurrenten leverte et 83 sider lengre tilbud Bygg toglinjer – dropp byutvikling DN mener: Jammen synd at konkurransehysteriet kom så sent Et vy-kort fra Sverige Pris og kvalitet i anbud – også på togdrift Go-Ahead-kontrakten er nyskapende Dropper granskning av britisk togseier på Sørlandet Spanjoler sikret stor jernbanekontrakt Avviser SJs klage på jernbanekonkurranse DN mener: Mindre til vei, mer til tog og bymiljøpakker #10tiltak Britisk togvinner må stille en halv milliard i garanti mot kontraktsbrudd Bane Nor kalt inn på teppet etter konsulentbråk Bane Nor skiller ut drift og vedlikehold av jernbanen i eget selskap
Få varsel når vi skriver omJernbane Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst. Ja takk!
DN mener: Ap har forhåpentligvis vett nok til å avvise venstresidens rop om omkamp i jernbanesamarbeidet med EU.
DN mener: Ap gir jernbaneløfter partiet ikke kan holde. Eller vil partiet sette Norges forhold til EU i spill?
Innlegg: Som å skylde på overraskende lite dagslys vinterstid hvis Nordlandsbanen får kostnadsoverskridelser
DN mener: Jo mer penger politikerne har brukt på vei og bane, desto mer ulønnsomme er prosjektene blitt
DN mener: Kan kvaliteten opprettholdes og Norge spare 12 milliarder kroner, vil togkonkurranse være en privatiseringssuksess