DNB sa opp prostituert kunde – får kritikk for ikke å ha snakket med kvinnen før de fratok henne kontoen

Finansklagenemnda mener DNB hadde rett til å si opp brukskonto, nettbank, kort og BankID til en prostituert kunde. Banken får kritikk av nemnden fordi det hverken etterkom eller kommenterte kvinnens gjentatte ønske om dialog for å finne en løsning som DNB kunne godta.

DNB fikk medhold i Finansklagenemnda etter å ha stengt kontoen til en prostituert kvinne, men Finansklagenemnda mener imidlertid det kanskje er grunn til en «viss forundring» over at banken hverken har etterkommet eller kommentert klagerens ønske om dialog.
DNB fikk medhold i Finansklagenemnda etter å ha stengt kontoen til en prostituert kvinne, men Finansklagenemnda mener imidlertid det kanskje er grunn til en «viss forundring» over at banken hverken har etterkommet eller kommentert klagerens ønske om dialog.Foto: Per Ståle Bugjerde
Publisert 12. April 2022, kl. 18.04Oppdatert 22. April 2022, kl. 14.31
DNBFinansklagenemndaBankPrivatøkonomi