Dentsu sluker Red: Hemmelige møter på The Thief førte til ny norsk kommunikasjonskjempe

Dentsu Aegis Network Norway overtar konkurrenten Red og skaper en norsk mediebyrågruppe med 3,7 milliarder i brutto omsetning.

Dentsu Aegis kjøper Red-gruppen. Fra venstre, konsernsjef Maria Aas-Eng i Red, Magnus Strømnes Bøe, Red Performance, Paal Fure, administrerende direktør Dentsu Aegis Network Norway, Fredrik Taranger, finansdirektør Dentsu Aegis Network Norway, Christian Espeseth, Red Media og Nils Røang i Red gruppen. Foto: Gunnar Blöndal
Dentsu Aegis kjøper Red-gruppen. Fra venstre, konsernsjef Maria Aas-Eng i Red, Magnus Strømnes Bøe, Red Performance, Paal Fure, administrerende direktør Dentsu Aegis Network Norway, Fredrik Taranger, finansdirektør Dentsu Aegis Network Norway, Christian Espeseth, Red Media og Nils Røang i Red gruppen. Foto: Gunnar Blöndal
Publisert 18. April 2018, kl. 14.11Oppdatert 18. April 2018, kl. 14.50
Dentsu Aegis NetworkPaal FureNils RøangMaria Aas EngMediebyråer