Norske merkevarer havnet på side med hatytringer

Annonsørene trodde de kjøpte treffsikre datastyrte reklamekampanjer. I stedet havnet Jysk, Misjonsalliansen og Telenor på en nettside som er utestengt på grunn av hatytringer.

Salgsdirektør Are Bjøntegaard tok umiddelbart affære da han hørte at Jysk-annonser ble vist på nettsiden som er utestengt av en av de store reklamebørsene på grunn av hatefulle ytringer. Foto: Mikaela Berg
Salgsdirektør Are Bjøntegaard tok umiddelbart affære da han hørte at Jysk-annonser ble vist på nettsiden som er utestengt av en av de store reklamebørsene på grunn av hatefulle ytringer. Foto: Mikaela Berg
Publisert 25. November 2016, kl. 20.58Oppdatert 21. August 2017, kl. 10.41
ReklameInternettBreitbartFlisekompanietGoogle