I 2014 visste «ingen» hva influensere var – nå omsetter bransjen for millioner

United Influencers har økt omsetningen sin til 48 millioner kroner i 2018, men reklametopper advarer mot å erklære tv-flatene for forbigått.

Populære norske influensere: (øverst fra venstre:) Sophie Elise Isaksen, Caroline Berg Eriksen, Lene Orvik og Espen Hilton, (nede:) Kristina Andersen og Ida Wulff. Gjennom United Influencers reklamerer de for ulike produkter gjennom sine kontoer på sosiale medier.
Populære norske influensere: (øverst fra venstre:) Sophie Elise Isaksen, Caroline Berg Eriksen, Lene Orvik og Espen Hilton, (nede:) Kristina Andersen og Ida Wulff. Gjennom United Influencers reklamerer de for ulike produkter gjennom sine kontoer på sosiale medier.Foto: Marte Christensen, Sigurd Fandango, Heiko Junge/NTB Scanpix og Privat via Twitter
Publisert 16. August 2019, kl. 19.46Oppdatert 21. August 2019, kl. 09.07
United Influencers NorwayAnti BrandpeopleMaria Aas-EngMartin BentzenSandra Klaesson